Prima ediţie a Turneului Naţional „Muzica Palatelor Româneşti“ a fost umbrită de neglijenţe organizatorice. Concertele au avut loc la Conacul de la Tescani (Muzeul Naţional George Enescu - secţia Tescani), Castelul de la Miclăuşeni, Palatul Cuza din Iaşi (Muzeul Unirii), Castelul Peleş şi Palatul Mogoşoaia.
Cu siguranţă, Peleşul nu este Buckingham Palace. Dar atunci când te strecori cu greu către intrarea în curtea castelului din Sinaia, blocată, sâmbăta, de taxiuri, maşini cu numere de Covasna, Călăraşi sau Bucureşti şi vezi farmecul locului strivit de această dezordine neîmpiedicată de nimeni, ţi-ai dori să se aplice şi la noi amenzi ca în centrul Londrei.
După ce ai văzut turişti căţărându-se câte patru odată pe tunurile din faţa Peleşului fără să le spună nimeni nimic, te întrebi dacă - în cazul în care eşti castel, în România - e mai bine să fii ca Peleşul, celebru, accesibil şi aproape de Bucureşti, sau pierdut undeva în Moldova, precum castelul de la Miclăuşeni.
Ce m-a făcut să am astfel de gânduri? Participarea la unul dintre concerte, cel de la Peleş, din cadrul primei ediţii a Turneului Naţional „Muzica Palatelor Româneşti", turneu organizat de Radio România Cultural şi Exces Music, prin programul „Oportunităţi la tine acasă" şi care avea să se încheie cu un recital susţinut în Sala Scoarţelor din Palatul Mogoşoaia de acelaşi Resonance Quartet, care a participat la întreg periplul muzical.
A fost vorba despre un drum de 1.500 de kilometri petrecut în nouă zile de turneu, în care violonista Ioana Jijian, violista Emilia Rotomeza, flautista Nicoleta Angheloiu şi violoncelista Gabriela Bokor împreună cu iniţiatorul şi moderatorul concertelor, Sebastian Crăciun, au prezentat cinci recitaluri în faţa unui public entuziast.
Traseul muzicii
Anul acesta au fost Conacul de la Tescani (Muzeul Naţional George Enescu - secţia Te