Patru companii foarte mari şi-au anunţat deja intenţia de participare la privatizarea CFR Marfă, a declarat, miercuri, premierul Victor Ponta, care a mai adăugat şi că operaţiunea se va termina până la şedinţa boardului FMI din luna iunie.
"Sunt patru companii foarte mari care au anunţat deja intenţia şi până la board-ul FMI din iunie o să avem procedura finalizată", a spus el.
Fără Dan Diaconescu
Primul ministru a arătat că procedura de privatizare se desfăşoară conform prevederilor recomandate de consultant, iar ceea ce este important este că nu pot participa "tot felul de oameni", cum a fost în cazul Oltchim.
Întrebat dacă prevederea privind participarea la licitaţie a unor asocieri de companii nu poate duce la un nou caz Oltchim, Ponta a spus că e nevoie de investiţii foarte mari la CFR Marfă, iar cei care participă se pot asocia pentru a investi. "Păi trebuie şi 30 de milioane de euro şi activitate în domeniu. Nu ştiu dacă domnul Diaconescu are", a mai spus premierul.
Mandatul lui Fenechiu, în cumpănă
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat recent că după cedarea a 51% din acţiunile CFR Marfă statul român va putea împiedica vânzarea companiei la fier vechi, iar condiţiile restrictive impuse în caietul de sarcini nu vor permite înscrierea la licitaţie a unor "geambaşi".
Ponta i-a trasat anterior lui Fenechiu ca sarcină privatizarea CFR Marfă, operaţiune de care depinde inclusiv mandatul liberalului în fruntea Transporturilor.
Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 180 milioane de euro, iar câştigătorul licitaţiei va fi stabilit la jumătatea lunii iunie. Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, respectiv licitaţie cu ofertă în plic.