Eurodeputaţii cer ca operatorii aerieni să dea informații clare și asistență imediată pasagerilor puși în imposibilitatea de a călători şi să ofere sume compensatorii în cazul anulării sau al întârzierilor zborurilor, inclusiv pentru amânarea sosirii bagajelor mai mult de şase ore.
O rezoluţie votată astăzi de eurodeputaţi, la Bruxelles, arată că e nevoie de reguli mai clare şi omogene atunci când există taxe suplimentare pentru bagaje, cer introducerea unor compensaţii dacă acestea nu ajung la timp şi despăgubiri pentru întârzieri care pot afecta activitatea pasagerului.
Comisia pentru Transport a stabilit la începutul lunii cum vor arăta aceste reguli. Votul final este aşteptat în plen, în această primăvară. De ce apreciază deputaţii că este nevoie de compensaţii atunci când bagajul nu ajunge odată cu pasagerul.
"Deși legislația UE a evoluat în sensul îmbunătățirii drepturilor pasagerilor, trebuie totuși să facem mai mult pentru a asigura practici comerciale corecte și pentru mai multe drepturi pentru toți călătorii", a declarat raportorul Keith Taylor (Verzii/EFA, UK), înaintea votului. "Trebuie clarificate în special definițiile termenilor de „circumstanțe extraordinare" și „anulare", pentru a obliga companiile aeriene să își asume responsabilitățile care le revin", adăugat acesta.
Cum trebuie să fiţi informat dacă zborurile întârzie
Operatorii aerieni trebuie să asigure personal de contact competent care să să ofere pasagerilor detalii privind opțiunile posibile, inclusiv asistență prin telefon legată de alternativele de călătorie, inclusiv decizii rapide în ceea ce privește asistența, rambursarea, redirecționarea, se arată în rezoluția votată astăzi de Parlamentul European, potrivit europarl.ro.
Deputații au mai cerut Comisiei Europene să conceapă o fișă standard, în toate limbile, pentru plâng