Nu au fost niciodată asfaltate, nu sunt nici măcar pietruite, sunt tronsoane de pământ care au statutul oficial de drum naţional. „Adevărul“ vă prezintă aventurile riscante ale unei călătorii cu maşina pe tronsoanele off-road care apar în statisticile oficiale drept drumuri naţionale.
VEZI AICI FOTOGALERIE!
Drumul Naţional 5A (în judeţul Giurgiu), Drumul Naţional 65D (în Argeş, la câţiva kilometri de Piteşti) şi Drumul Naţional 1T (în Sălaj) sunt tronsoanele care arată cât de (ne)importantă este infrastructura rutieră pentru autorităţi. De ce? Pentru că pe aceste tronsoane sunt kilometri întregi (în total, 17) care nu au fost nici asfaltate, nici pietruite, nici măcar asanate, sunt pur şi simplu drumuri de pământ. Şi sunt drumuri naţionale!
Mai citeşte şi:
EXCLUSIV Compania de Autostrăzi, datoare vândută la 365 de firme
Exclusiv/ Mogulii asfaltului au încasat pe metrul de şosea cât pe metrul de pistă olimpică de atletism
În fiecare an, Institutul Naţional de Statistică (INS) raportează lungimea căilor de transport ale României, cu împărţirea drumurilor după încadrarea juridică şi acoperământul cu care sunt dotate. Ei bine, din 2007 până în prezent, în raportările INS apar 17 kilometri la categoria „drum naţional", clasa „de pământ", ceea ce înseamnă că, deşi sunt în total doar 17 kilometri (cele trei tronsoane amintite mai sus), pe nimeni nu a preocupat starea acestora, măcar pentru a spăla această ruşine a ţării.
Cu ajutorul unor surse din cadrul autorităţilor de resort, am aflat care sunt, mai exact, tronsoanele în cauză şi ne-am urcat în maşină. În mai puţin de o oră, de la Bucureşti am ajuns pe DN5A, care în general arată bine numai că, de la un moment dat, asfaltul se termină şi începe un off-road în toată regula. De la ieşirea din Izvoarele până la intrarea în Mironeşti sunt, pe hartă, doar 4,5 kilomet