Vânzarea Asiban a susţinut câştigul raportat de BCR, BRD şi Banca Transilvania. În primele trei trimestre, rezultatele băncilor de top de pe piaţa românească n-au dezamăgit aşteptările investitorilor. Vânzarea participaţiilor la Asiban a dat un impuls consistent creşterii câştigurilor obţinute de Banca Transilvania (BT), BRD şi BCR în primele nouă luni ale anului. Mai exact, în conturile celor trei bănci au intrat câte 62 de milioane de euro din vânzarea asigurărilor către grupul francez Groupama.
Veniturile din vânzarea participaţiei de 25% la Asiban au cântărit cel mai greu în profitul Băncii Transilvania. Datorită tranzacţiei încheiate cu francezii de la Groupama, BT a reuşit să-şi tripleze rezultatul net obţinut în primele trei trimestre din 2008, până la 396,62 milioane de lei.
Banca Transilvania, profit triplu
Calculat în moneda europeană, câştigul BT se ridică la 106,23 milioane de euro şi reflectă o creştere mai mică, de 2,27 ori faţă de acelaşi interval din 2007, pe fondul deprecierii cursului de schimb. În lipsa tranzacţiei, rezultatul BT ar fi cunoscut o creştere cu doar 11,18% (creştere a valorii în euro).
Şi pentru BRD-SocGen vânzarea asigurărilor a contat semnificativ în profit. Banca a obţinut în primele nouă luni ale anului un profit net de 285 milioane de euro, cu 52,2% mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Excluzând cele 62 de milioane de euro obţinute de la Groupama, profitul BRD ar fi urcat cu doar 19%, până la un nivel de 223 milioane de euro.
BCR, cea mai mare bancă din România după valoarea activelor, a realizat un profit net de 341,5 milioane de euro în primele trei trimestre şi a înregistrat o creştere de 71,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Fără banii primiţi din vânzarea participaţiei de 25% deţinute la Asiban, câştigul băncii s-ar fi ridicat la doar 2