Un scandal de proporţii este pe cale să izbucnească în legătură cu modul cum compania Conpet SA (cu capital de stat) a acordat un contract de transport de petrol pe calea ferată în valoarea de 200 de milioane de lei noi (circa 50 de milioane de euro). Contractul a ajuns la o companie condusă de doi gălăţeni (Gruia Stoica şi Vasile Didilă), dar există suspiciuni cu privire la derularea licitaţiei.
De fapt, incidentul cu contractul amintit mai înainte este doar picătura care a umplut paharul. Scandalul are rădăcini mai vechi. În ultimii 5-6 ani s-au făcut numeroase speculaţii cu privire la modul cum firma Societatea Grup Feroviar Român (GFR), aparţinând unor oameni de afaceri din Galaţi a pus mâna pe contractele pentru repararea vagoanelor CFR. Contracte extrem de bănoase, de ordinul zecilor de milioane de euro în fiecare an.
O încrengătură complicată de afaceri controversate
Societatea Grup Feroviar Român (GFR) este parte a grupului Grampet, format dintr-o încrengătură extrem de complicată de firme înfiinţate în perioada 2000-2009. Toate gravitează însă în jurulcompaniei naţionale de căi ferate, pe care o "căpuşează" practic.
Grupul este condus de controversat om de afaceri din Galaţi, Gruia Stoica, şi de fratele acestuia, Vasile Didilă. Ambii sunt de loc din Toflea, dar sunt mutaţi de câţiva ani la Bucureşti, unde este acum centrul întregii operaţiuni.
De altfel, la Toflea îşi au sediul multe societăţi deţinute de cei doi. De fapt, localizarea este pur formală. Nimeni nu i-a mai văzut, de peste cinci ani, pe patroni prin Toflea, la palatul semi-părăsit unde au fost înregistrate firmele, .
Avere din uzine dezafectate
Este cunoscut că debutul în afaceri al lui Didilă şi Gruia l-a reprezentat comerţul de fier vechi. Dezafectarea uzinelor din Tecuci, Mărăşeşti, Adjud şi Bârlad le-a asigurat marfa necesară. Iar ad