Cele mai urmărite producţii din primele şapte luni ale acestui an sunt acţiunile sau dramele. „Titanic“ face ratinguri bune chiar şi după mai bine de zece ani de când a fost lansat. Peste 1,5 milioane de români au revăzut în acest an drama difuzată la Pro TV.
Filmele rămân una dintre cele mai importante surse de audienţă pentru posturile de televiziune. Conform datelor obţinute de „Adevărul", în primele şapte luni ale acestui an un singur post de televiziune a avut, în prime-time, filme artistice care au atras peste un milion de telespectatori, la nivel urban. Opt din primele zece filme, difuzate în prime-time, au depăşit milionul de telespectatori. Cea mai vizionată producţie din acest an a fost „Spionul din vecini", un film de acţiune care îl are în centru pe Jackie Chan, în rolul unui agent CIA. Producţia a atras privirile a peste 1,5 milioane de români.
Comediile clasice, izvor de rating
Al doilea cel mai urmărit film din acest an este nemuritoul „Titanic", care a avut de asemenea peste 1,5 milioane de telespectatori. Filmele de la Antena 1 abia au depăşit 850.000 de privitori, cel mai urmărit fiind producţia de acţiune „Grănicerul", care îl are în rol principal pe Jean-Claude Van Damme, urmat de „Justiţie urbană" (810.000). Şi producţiile difuzate de Prima TV şi TVR 1 au reuşit să atingă audienţe bunicele. La Prima TV două producţii au depăşit o jumătate de milion de telespectatori la nivel urban: „Minus 25 de grade" şi comedia „Frumuşica".
Succesul comediei de dragoste „Frumuşica" (cu Julia Roberts şi Richard Gere în rolurile principale) este o dovadă că anumite producţii, chiar dacă sunt mai vechi, rămân bune reţete pentru audienţe. Televiziunea publică a atras 560.000 de telespectatori din mediul urban cu filmul „Papillon", producţie realizată după romanul cu acelaşi nume.
Kanal D, slab la filme artistice @N