Statul aşteaptă să primească astăzi ofertele pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, astfel încât până la sfârşitul anului să se finalizeze evaluarea şi să se semneze contractul.
Ziua de 9 decembrie a fost anunţată de mai mult timp (după câteva amânări) ca termen pentru primirea ofertelor ferme, angajante, din partea companiilor care doresc să ne construiască unul dintre cele mai dificile tronsoane de autostradă din ţară – Comarnic-Braşov.
Atât ministrul pentru Marile proiecte de Infrastructură, Dan Şova, cât şi şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi, Narcis Neaga, dau ca sigură semnarea contractului în luna decembrie a acestui an. Începerea efectivă a lucrărilor este prevăzută pentru primăvara anului 2014 şi finalizarea acestora pentru sfârşitul lui 2016 sau în cel mau rău caz vara lui 2017.
Record de viteză la execuţie
Acest tronson are o lungime de 58 de kilometri şi va costa între 1,2 şi 1,3 miliarde de euro, potrivit ultimelor estimări, iar dacă avem în vedere termenele trasate putem spune că se va construi cu o viteză de 58 de metri pe zi. O viteză semnificativ mai mare decât cea în care a fost construită A2 Bucureşti-Constanţa (43 de metri pe zi), pe teren întins. Or, aici vom avea de-a face cu 57 de poduri, 5 pasaje şi 3 tuneluri.
„Construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov trebuie să se finalizeze în anul 2016, aşa cum este în grafic. Vom vedea ce se găseşte în stâncă, pentru că vor fi trei tuneluri, fiecare în lungime de peste 3 km pe tub, lucrări foarte grele şi foarte dure. Începem lucrările anul viitor şi vrem să le finalizăm în 2016“, a declarat Narcis Neaga miercuri, la inaugurarea unui tronson al centurii Braşov.
El a spus că nu se aşteaptă să fie contestaţii care să întârzie începerea lucrărilor, decât dacă sunt „vicii de fond foarte grave, suspiciuni la adresa comisiei sau ceva de genul acesta“