Din cauza vânzărilor slabe, fostul importator Tata Motors – producătorul celei mai ieftine maşini din lume, Nano – a renunţat la afacerea de distribuţie a autoturismelor indiene în România.
Grupul indian Tata Motors şi-a reiterat, săptămâna aceasta, intenţia de a vinde şi în Europa cea mai ieftină maşină din lume, modelul Tata Nano.
Versiunea europeană a lui Nano, care va trebui să satisfacă nu doar rigorile de siguranţă şi strictele standarde de poluare solicitate de Uniunea Europeană pentru orice autoturism comercializat pe teritoriul său, ci şi pretenţiile superioare ale unei clientele mai rafinate, ar urma să fie disponibilă anul viitor.
Tata Nano pentru Europa: minimum 4.500 de euro
Cheltuielile suplimentare pe care le va suporta producătorul indian (inclusiv cele impuse de transportul maşinilor până în Europa) vor conduce la o creştere semnificativă a preţului minim cu care este comercializată gama Nano în India – echivalentul a 1.500 de euro.
Ugurcan Aktas, reprezentantul fostui importator Tata Motors în România, a declarat pentru EVZ că modelul Nano nu va putea fi comercializat în Europa cu mai puţin de 4.500 de euro (inclusiv taxe).
Tata, Geely şi Great Wall, pe sponci
Până anul acesta, autoturismele produse de Tata Motors au fost importate în România de Isotla Motors, care a renunţat, între timp, la afacerea de distribuţie din cauza rezultatelor slabe. În 2010, importatorul Tata în România a vândut pe piaţa locală numai zece autoturisme, a susţinut Ugurcan Aktas.
Nici producătorii auto din China nu fac prea multe valuri în România. Potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Geely (noul proprietar al mărcii Volvo) şi Great Wall au reuşit să vândă împreună, în ultimii trei ani, 333 de autoturisme. Aceasta, în condiţiile în ca