Constructorul german de autovehicule şi autoutilitare Volkswagen a anunţat, miercuri, o scădere cu 74%, ca efect al crizei economice şi financiare globale care a dus la o scădere dramatică a cererii.
Într-un anunţ surpriză făcut înaintea prezentării oficiale a datelor contabile, compania germană a anunţat o scădere a profitului net cu 74% în primul trimestru al acestui an faţă de primul trimestru al anului 2008, de la 929 de milioane de euro (primul trimestru 2008), la numai 243 de euro (primul trimestru 2009).
Vânzările Volkswagen au scăzut şi ele cu 11%, la 24 de miliarde de euro în primele trei luni ale lui 2009, faţă de perioada similară a anului trecut (27 de miliarde de euro). De asemenea, numărul de autovehicule vândute de cel mai mare fabricant auto din Europa a scăzut cu aproximativ 16 procente în perioada menţionată, fiind vândute 1.35 de milioane de vehicule în ianuarie-martie 2009 (1,6 milioane, în ianuarie-martie 2008), ceea ce a dus la o reducere a producţiei cu aproape 25%.
Compania a anunţat că nu poate oferi perspective detaliate pentru restul anului din cauza volatilităţii pieţelor auto în întreaga lume, dar speră să profite de pe urma lansării, în 2009, a mai multor modele noi. Cu toate acestea, constructorul german este conştient că nu va reuşi să scape de trendul descendent înregistrat pe pieţele de profil, aşteptându-se ca în 2009 să înregistreze vânzări reduse. „Grupul Volkswagen nu este imun la deteriorarea dramatică resimţită la nivel global în mediul de afaceri“, a declarat directorul executiv al constructorului auto. (A.S.)
Constructorul german de autovehicule şi autoutilitare Volkswagen a anunţat, miercuri, o scădere cu 74%, ca efect al crizei economice şi financiare globale care a dus la o scădere dramatică a cererii.
Într-un anunţ surpriză făcut înaintea prezentării oficiale a datelor contabile, compan