PREMIERĂ. Lungmetrajul lui Roger Sargent despre celebra trupă britanică, „The Libertines – There Are No Innocent Bystanders” a deschis Festivalul East End (27 aprilie – 2 mai) de la Londra
În 2004, Carl Barât (voce şi chitară), Pete Doherty (voce şi chitară), John Hassall (chitară bas) şi Gary Powell (tobe) îşi puneau instrumentele în cui şi porneau în direcții diferite. Era sfârşitul trupei The Libertines, care atinsese o faimă greu de imaginat după doar două albume, fie ele şi produse de Mick Jones (The Clash). Şase ani mai târziu trupa s-a reunit pentru trei concerte, dintre care importante erau cele de la Festivalurile Reading şi Leeds.
Documentarul realizat de fotojurnalistul Roger Sargent (cunoscut drept cel mai important fotograf englez când vine vorba de muzică) urmăreşte dinamica din interiorul trupei de-a lungul celor câteva zile de repetiții care precedă concertele din 2010. Nu se limitează la asta – include interviuri cu membrii The Libertines, care permit incursiuni în trecutul trupei, dar şi montaje de fotografii mai vechi, unele realizate de Sargent însuşi, altele – instantanee pur şi simplu, însă toate stilizate în aşa fel încât muzicienii să iasă în relief.
Un alt aspect al documentarului constă în viziunea lui Barât asupra East End-ului, muzicianul organizând un tur al cartierului prin prisma „biografiei” formației.
Partizanat pe față
Faptul că Sargent este extrem de apropiat de membrii trupei sare în ochi după mai puțin de un sfert de oră de documentar. Demersul lui primar este de a se concentra asupra muzicii pe care o fac cei patru şi a legăturilor dintre membrii trupei fără a ascunde disensiunile sau scandalurile pe bază de heroină cauzate de Doherty, dar minimalizându-le pe cât posibil.
Faptul că tratează cu mănuşi astfel de incidente ar afecta serios construcția dramaturgică a docum