Românii au cheltuit 19 milioane (4,3 milioane de euro) de lei pentru servicii turistice de 1 Mai, cu 9% mai mult decât anul trecut. În toate zonele turistice din ţară au înoptat aproximativ 100.000 de persoane, faţă de 79.000 anul trecut. Sursa: VLAD STĂNESCU
Doar pentru prima parte a minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, zilele libere şi tarifele mai mici comparativ cu perioada similară din 2012 au condus la o creştere a numărului total de turişti de 1 Mai în România cu 26% faţă de anul trecut, potrivit reprezentanțiilor Federației Naționale din Turismul Românesc.
Aceştia au cheltuit peste 19 milioane lei doar pentru servicii turistice, cu 9% mai mult decât anul trecut. Cu ocazia sărbătorilor Pascale, urmează un al doilea flux de turişti care vor petrece această sărbătoare alături de cei care se află deja în minivacanţă.
În primele 3 nopţi ale minivacanţei, în unităţile de cazare clasificate de pe litoralul românesc s-au cazat circa 27.500 de români, cu 10% mai mulţi fată de anul 2012. Pe lângă aceştia, peste 10.000 de turişti au înoptat în unităţi neclasificate. Staţiunile cele mai căutate au fost şi anul acesta cele din extremele litoralului, în Mamaia şi Vama Veche unităţile de cazare clasificate fiind ocupate în proporţie de 95%.
Chiar dacă litoralul a fost cel mai intens mediatizat, totuşi, pe primul loc în preferinţele românilor au fost destinaţiile turistice rurale, pe care peste 40.000 de români le-au ales şi datorită sărbătorilor de Paşte, imediat următoare zilei de 1 Mai. Pentru acest segment, creşterea este de peste 30%.
Staţiunile montane au fost şi ele solicitate de românii care au ales să petreacă ziua de 1 Mai în mijlocul naturii. Aproximativ 20.000 de turişti au ajuns la munte, la fel ca anul trecut. Astfel, unităţile de cazare de pe Valea Prahovei au fost ocupate în proporţie de 60-70%, în timp ce în celelalte statiuni montane g