Ultimul concert al lunii octombrie, o lună ale cărei ecouri sonore au vibrat la maxim, aduce în faţa publicului arădean una dintre cele mai cutremurătoare lucrări vocal simfonice scrise vreodată: Recviemul lui Giuseppe Verdi.
Misa funebră cel mai bine conturată formal şi cea mai bogată din punctul de vedere al conţinutului muzical din întreaga literatură a genului, fiind totodată una dintre cele mai valabile confruntări dintre muzica transcendentală şi propria ei temă, moartea, va putea fi audiată joi, 28 octombrie, de la ora 19.30 în sala mare de concerte a Filarmonicii de Stat din Arad.
Cu o distribuţie de zile mari, maestrul austriac Wolfgang Groehs îi va dirija pe soliştii Anna Ryan, Mihaela Ungureanu, Maurizio Graziani şi basul timişorean Marius Manyov, într-o muzică din perioada matură a lui Verdi, compusă în memoria a doi dintre cei mai însemnaţi artişti ai Italiei: a fost concepută după moartea lui Gioacchino Rossini în 1868 şi a terminat-o şase ani mai târziu, după dispariţia poetului Alessandro Manzonni. Cei patru solişti de joi seara vor fi acompaniaţi de Orchestra Simfonică şi Corul Academic al Filarmonicii de Stat din Arad.
„Recviemul este unic datorită descendenţei sale lirice şi a multitudinii de expresii pe care le conţine: durere, consolare, teamă, speranţă, penitenţă, bucurie. Textele sunt selectate din serviciul romano catolic pentru defuncţi, însă rearanjate în scopul de a-i spori contrastele. În Recviem, tehnicile sunt similare cu cele utilizate în opere: melodii splendide, contraste dramatice şi efecte teatrale. Iar dacă pentru auditorii timpului partitura părea improprie prezentării ei in biserică, pentru publicul de astăzi diferenţele de stil între muzica tradiţională bisericească şi tratarea operistică a partiturii Recviemului se anulează de la sine", aspus Rodica Tălmaciu, directorul Filarmonicii din Arad..