SAP România, subsidiara liderului mondial pe piaţa de soluţii software de business, SAP AG, a înregistrat, anul trecut, vânzări de soluţii ERP (Enterprise Resource Planning) de peste 10,3 milioane euro, în creştere cu peste 12% faţă de anul anterior, potrivit celui mai recent studiu de piaţă Pierre Audoin Consultants (PAC).
"Studiul PAC atestă că din ce în ce mai multe companii autohtone optează pentru soluţiile SAP când decid să implementeze un ERP. Acest lucru se datorează faptului că piaţa a fost caracterizată de moderaţie şi creşterea eficienţei, deciziile au fost luate mult mai atent, iar sursele de finanţare au fost alocate strict pentru a îndeplini obiective precise, astfel încât executivii companiilor s-au orientat cu precădere către soluţii cu o eficienţă dovedită", a explicat Valentin Tomşa, directorul general al SAP România, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
Pentru acest an, reprezentanţii SAP estimează în continuare creşterea vânzărilor de soluţii ERP şi păstrarea poziţiei de lider de piaţă, pe măsură ce compania a pătruns şi mai mult pe segmentul companiilor mici şi mijlocii.
"Pentru acest an, apreciem în continuare creşterea vânzărilor pe piaţa soluţiilor ERP, dat fiind faptul că am reuşit să penetrăm şi mai mult segmentul companiilor mici şi mijloci. În special aceste companii au înţeles necesitatea implementării unor soluţii software de business performante, din perspectiva reducerilor de costuri pe care le generează într-un orizont de timp relativ scurt, de 2-3 ani, şi odată cu consolidarea financiară apreciez că în următorii 2 ani vor reîncepe masiv investiţiile în informatizare", a adăugat Valentin Tomşa.
Conform sursei citate, anul trecut, valoarea pieţei totale de software şi servicii ERP s-a situat la 105,1 milioane de euro, dintre care 46,5 milioane de euro au reprezentat vânzări software, iar restul de 58,6