Noul ministru al Educaţiei îşi acuză predecesorii că au implementat greşit sistemul după care învaţă "bobocii" de cinci-şase ani Sursa: CODRIN PRISECARU
Problemele de comunicare de la clasa zero sunt primul nod în papură pe care noul ministru al Educaţiei, Remus Pricopie, l-a găsit fostei guvernări, după o săptămână de la instalarea în funcţie. Deşi susţine ideea înfiinţării clasei pregătitoare, acesta spune că organizarea a lăsat de dorit, iar părinţii nu au primit suficiente informaţii.
„Ideea de la care s-a plecat este una bună. Implementarea propriu-zisă a lăsat de dorit, sunt unele locuri în care a mers bine şi altele în care au fost probleme (...). Din partea ministerului s-a comunicat destul de puţin. Atunci când faci schimbări de sistem, în care sunt implicate sute de mii de persoane, trebuie să ai mesaje foarte clare şi să nu introduci confuzia”, a declarat noul ministru al Educaţiei. Experiment la clasa zero: educaţia în aer liber
Revine sistemul „pile şi relaţii”
Expertul educaţional Ştefan Vlaston crede că Remus Pricopie face referire la controversatele criterii de selecţie a elevilor de la clasa zero. O chestiune, spune acesta, în privinţa căreia niciun ministru nu va avea sorţi de izbândă.
„Aici e buba, pentru că sunt unele şcoli cu prea multe cereri şi altele deloc. Regulile dau prioritate celor care stau în preajmă, dar şi pentru asta au găsit rezolvare şi au făcut mutaţie în acte. Oricum ai da-o, tot nu e bine”, explică Ştefan Vlaston.
Acesta este ferm convins că desfiinţarea criteriilor ar putea însemna reîntoarcerea şcolilor la sistemul de selecţie a copiilor de tip „pile şi relaţii”. STRUȚO-CĂMILA de la CLASA ZERO! Vezi UNDE vor învăța de la anul ELEVII de la PREGĂTITOARE
„Mă îndoiesc că ministrul va găsi criterii de selecţie mai bune, fi indcă n-ai cum să-i împaci pe toţi.”
ŞTEFAN VLASTON, expert educaţie @