Prinţul Dimitrie Sturdza, descendent al unei familii nobile ce a dat Moldovei doi domnitori, nu pierde nicio ocazie pentru a încheia sau pentru a facilita o afacere. Dimitrie Strudza, proprietarul Deesse of Switzerland, este unul dintre milionarii a cărui poveste o veţi regăsi în Forbes 500 Miliardari români, care va apărea în curând pe piaţă. Chiar şi în vacanţele de vânătoare organizate în Munţii Gurghiu, la Lăpuşna, unde Dimitrie Sturdza (71 de ani) deţine o cabană, nu lasă afacerile deoparte.
Nu mai puţin de 12-13 persoane, investitori străini şi nepoţi ai Prinţului, îl însoţesc pe acesta, în fiecare an, ca un ritual, în prima săptămână a lunii iunie într-o vacanţă relaxantă la vânătoare.
„Noi vânăm cu adevărat. Îi oferim animalului o şansă, aici nu facem carnaje”, spune el. Am putea spune cu uşurinţă că la Lăpuşna Principele, mai de grabă, aranjează afaceri.
La ultima sa incursiune în această zonă Dimitrie Sturdza avea printre invitaţi şi o familie de austrieci, dornică să îşi plaseze o parte din finanţe în imobiliarul românesc. Cei doi intenţionau să cumpere terenuri la Iaşi, zonă ce îi este familiară lui Sturdza.
Afacerea din România este pe mâinile nepoatei
Prinţul, care locuieşte cea mai mare parte a timpului în Elveţia, vânează în toată lumea. Anul acesta a fost la vânătoare până şi în Africa Centrală.
Dar, pentru a ajunge să îşi permită ceea ce pentru alţii sunt extravaganţe, Dimitre Sturdza a muncit din 1971 să facă din compania elveţiană de cosmetice Deesse of Switzerland un brand. Şi a reuşit să facă asta din plin. Firma sa are o cotă de piaţă de peste 60% în Elveţia.
Filiala românească a firmei este condusă de Alina Pantazi-Sturdza, nepoata sa. Marca Deesse, care deţine pe piaţa locală o cotă de 11% în domeniul vânzărilor directe de produse cosmetice,