Principalul pod peste canalul Bega, care face legătura între centrul Timișoarei și zona campusului universitar, a fost ridicat vineri. În zonă se construiește un pasaj rutier subteran, ocazie cu care podul vechi de peste 40 de ani va fi și el reabilitat.
Sursa: Adi Pîclișan
Sursa: Adi Pîclișan
Sursa: Adi Pîclișan
Sursa: Adi Pîclișan
Sursa: Adi Pîclișan
Muncitorii au început să ridice tăblierul podului pentru a vedea starea de degradare și care e necesarul lucrărilor de intervenție. Cu ajutorul unor prese, segmentele care formeaza arcul podului sunt săltate treptat, câțiva milimetri la fiecare intervenție, până se va ajunge la aproximativ o jumătate de metru, când se vor introduce elemente de rezistență ce vor consolida construcția.
”Este prima zi din operaţiunea de ridicare a tăblierului de la Podul Michelangelo, o operaţiune extrem de importantă în contextul şantierului, una dintre cele mai importante operaţiuni pentru reabilitarea podului, construit în 1970, cel mai lat pod de altfel din Timişoara. În funcţie de ceea ce vor găsi specialiştii firmei contractate la sistemul de reazăme urmează să fie luată decizia ulterioară, de înlocuire sau de reabilitare a acestor sisteme şi să vedem ulterior când putem să redeschidem circulaţiei acest pod extrem de important. Podul va fi ridicat până la 60 de centimetri, dar pe parcurs, cam în trei zile”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu.
Reprezentanţii Primăriei Timişoara spun că lucrările sunt în grafic, iar circulaţia ar putea fi deschisă parţial la mijlocul sau sfârşitul lunii septembrie.