Facebook a introdus de ceva timp semnele grafice care substituie o stare de spirit (emoticons) şi acum vrea să le redeseneze. Reţeaua socială îi cheamă în ajutor pe Matt Jones de la Pixar şi pe psihologul Dacher Keltner pentru a-şi face un stoc proaspăt de „zâmbărici“.
Poate că unul dintre locurile în care cei mai mulţi dintre utilizatorii de Internet au dat de un emoticon a fost clientul de Yahoo! Messenger. Acolo aceste emoţii digitale erau destul de plate şi uneori animate. Rareori însă exprimau întru totul ceea ce trebuiau să substituie şi poate că cel mai bine se descurcau la a reproduce râsul. Facebook vrea să îmbunătăţească acest aspect, scrie „BuzzFeed“. Matt Jones, artist Pixar, lucrează independent la proiect şi este ajutat de psihologul Keltner care îi furnizează expresiile umane pentru reprodus.
În această ecuaţie a intrat indirect şi Charles Darwin, autorul teoriei evoluţioniste. Pe baza studiului „Expresia emoţiilor la om şi animale“ al lui Darwin, Jones trebuie să reproducă expresiile feţei umane cât mai fidel cu putinţă în mediul digital. Unele nu mai sunt de actualitate după cum le-a descris cercetătorul, dar suplineşte Keltner acest lucru. Jones trebuie să transpusă în grafică mişcarea muşchilor faciali care duc la ilustrarea unei emoţii.
„Am fost sceptic când i-am încredinţat lui Matt aceste emoţii, cum ar fi recunoştinţa, uşurarea sau vina, pe care nimeni nu le-a studiat“, a spus psihologul. Totuşi, artistul nu a dezamăgit. „El trasează linii simple pentru mişcarea muşchilor faciali şi când te uiţi la desene, doar spui «wow», pentru că există atât de multă expresivitate.“
Principalul scop al acestei colaborări e trasarea liniei comune dintre emoţiile afişate de diferitele culturi. Imediat ce un om va vedea un desen să ştie exact despre ce emoţie este vorba. „Ceea ce trebuie să nimerim este citire din prima, la fel cum se î