Android şi iOS fac legea pe piaţă mobilă, dar pe locul trei BlackBerry se vrea ocupant. Cel puţin se vrea, pentru că ultimele rezultate financiare schiţează altă desfăşurare a acţiunii.
BlackBerry e cu un pas în faţa celorlalţi şi deja este în trimestrul întâi fiscal pe 2014. Dar rezultatele nu sunt prea încurajatoare pentru compania din Canada. Astfel, în trimestrul care s-a încehiat la finalul acestei luni a reuşit să livreze 6,8 milioane de telefoane BlackBerry, dar doar 17% din acestea au fost cu sistemul de operare BlackBerry 10, se arată în comunicatul oficial.
Nu au fost ambele modele disponibile pe toată durata trimestrului, ci doar BlackBerry Z10 l-a prins, dar chiar şi aşa este surprinzător că vechile modele încă sunt cerute. Totuşi, venitul este în creştere, a ajuns la 3,1 miliarde de la 2,7 miliarde de dolari în ultimul trimestru din 2013. Este interesantă de văzut şi distribuţia venitului: 71% este din hardware, pe când 26% este pentru servicii (restul de 3% a venit din software şi alte surse).
Desigur, în viitor compania va investi atenţie şi bani în dezvoltarea BlackBerry 10, noua sa platformă cu care vrea să oprească dominaţia Android şi iOS. Principalul rival este Windows Phone 8 care are un avantaj important: sunt mai mulţi producători care îl cumpără sub licenţă, pe când BlackBerry 10 este vândut doar pe echipamente BlackBerry.
De remarcat însă că deşi BlackBerry 10 nu este pe cel mai mare val de succes de care putea avea parte, vânzările BlackBerry au crescut cu 13% faţă de trimestrul precedent. Totuşi, spre comparaţie, Nokia a vândut 5,6 milioane de telefoane Lumia în primul trimestru al acestui an (perioadă pe care BlackBerry 10 nu a prins-o decât spre final), notează TechCrunch.
Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.
Află mai multe despre BlackBerry:
REVIEW Black