Compania care deţine vasul Costa Concordia oferă supravieţuitorilor dezastrului din Mediterana 30% reducere la următoarele croaziere, scrie presa britanică.
Conducerea companiei Costa Crociere încearcă să preîntâmpine procese care costă sute de milioane de lire. Unul dintre supravieţuitorii dezastrului, în care au murit 13 oameni, iar alţi 19 sunt dispăruţi, a declarat pentru cotidianul „The Guardian" că oferta e „jignitoare". În plus, reprezentanţii Costa Crociere trimit scrisori pasagerilor de pe ultima cursă a Costa Concordia, detaliind cum trebuie făcute cererile de despăgubire pentru lucrurile pierdute şi oferindu-se să restituie preţul călătoriei.
De asemenea, firma-mamă a Costa Crociere, Carnival (cel mai mare operator de croaziere navale din lume), telefonează zilnic pasagerilor afectaţi de naufragiu, întrebându-i dacă dorm bine şi nu au coşmaruri. Dar această strategie pare să se întoarcă împotriva companiei. Psihologii spun că tocmai astfel de întrebări ar putea declanşa stresul posttraumatic.
Avocaţii pasagerilor intenţionează să dea în judecată aceste companii atât în Italia, cât şi în SUA. Peste 100 de pasageri vor iniţia o acţiune comună în justiţie, plângerea urmând a fi depusă la un tribunal din Miami în această săptămână. Fiecare dintre ei cere compensaţii între 150.000 de euro şi peste un milion de euro. „Compania încearcă să facă tot ce poate pentru acei pasageri care au fost afectaţi direct", se arată într-un comunicat dat publicităţii de Costa Crociere.
Manevră cerută de companie
Potrivit înregistrărilor serviciilor de urgenţă, căpitanul Francisco Schettino a abandonat nava cu mai mult de patru ore înaintea ultimului pasager. De asemenea, alte înregistrări ale vocilor arată că Schettino promite să fie ultimul care părăseşte nava, ceea ce sugerează comportament haotic şi faptul că a minţit autorităţile portuare. @N_P