Testul internaţional din Islanda arată că Volkswagen a transformat modelul de referinţă al clasei C într-o limuzină de dimensiuni compacte.
Volkswagen a ţinut probabil să organizeze sesiunea inaugurală de teste a noului Golf cât mai aproape de capătul lumii. Cum generaţia a şasea a celui mai reprezentativ model al său nu a rupt-o definitiv cu trecutul (chiar dacă a reuşit totuşi să facă un salt semnificativ în ceea ce priveşte calitatea), sarcina de a merge pe nişte cărări mai puţin bătătorite le-a revenit, se pare, oamenilor care se ocupă de lansările mărcii. Aşa am ajuns, la finele săptămânii trecute, în Islanda, o ţară cu adevărat de poveste, pentru a încerca noul Golf.
Primul drum, de la aeroportul din Rejkyavik şi până la cortul ridicat de VW în mijlocul pustiului, unde ne aşteptau Golfurile, s-a petrecut pe bancheta din spate. Într-un Phaeton, silenţioasa berlină de clasă mare a constructorului german! De altfel, organizatorii ne-au oferit ocazia de „a testa“ locul directorial în atât de multe rânduri ulterior, încât, la un moment dat, motivul prezenţei noastre în Islanda a devenit puţin neclar. Exact ca vremea din insulă (localnicii neau dezvăluit că ploua aproape neîntrerupt de patru săptămâni!).
În cele din urmă, alternanţa Phaeton - Golf, pentru că am mers şi cu starul clasei compacte, şi-a dovedit rostul. VW a ţinut să ne repete timp de două zile că noul Golf este cel mai silenţios hatchback din segmentul său. Din fericire pentru oamenii care au primit ingrata sarcină de a pisa o gaşcă de ziarişti cârcotaşi cu această „realizare“, informaţia s-a dovedit reală. Indiferent de motorizare (am testat motoarele de 1.4 litri şi 160 de cai-putere pe benzină şi noul 2.0 TDI common-rail de 140 CP pe motorină), maşina te izolează complet de ceea ce se întâmplă afară. Sau sub capotă. Senzaţia de viteză e ascunsă atât de bine încât