Restaurantul „Beijing Snacks“ din China a devenit cunoscut în întreaga lume în urmă cu câteva zile, după ce proprietarul acestuia, domnul Wang, a provocat un scandal rasist, după ce a postat mesajul: „Acest magazin nu primeşte japonezi, filipinezi, vietnamezi şi câini“.
După ce a stârnit o adevărată furtună diplomatică, Wang a înlăturat anunţul, dar nu pare a avea remuşcări. „Nu am niciun regeret. Doar că pur şi simplu primeam prea multe apeluri telefonice în legătură cu anunţul“, a explicat el pentru Associated Press (AP) motivul pentru care a dat jos anunţul.
Jurnaliştii de la publicaţia „That's Beijing“ s-au decis să viziteze restaurantului respectiv, împreună cu un prieten japonez, „pentru că nimic nu se compară cu picanteria unei mese decât puţină atmosferă rasistă“, îşi motivează aceştia decizia.
O simplă campanie de marketing
Restaurantul serveşte preparate specifice Beijingului, acestea având, de regulă, un miros şi un gust puternic. Spre exemplu, una dintre cele mai cunoscute mâncăruri locale se numeşte pur şi simplu „tofu împuţit”.
Bucătăria tradiţională din Beijing este ameninţată de magazinele fast-food, dar şi de dispariţia vechilor metode de gătit. Mâncarea din Beijing implică ingrediente care ar putea părea destul de respingătoare pentru străini. Un astfel de exemplu este chiar specialitatea casei de la „Beijing Snacks”, numită luzhuhuoshao. Este vorba de o supă de carne, cu intestine, plămâni şi ficat de porc, toate gătite în sânge.
„Parţial, asta m-a deranjat la acest semn: că nu există vreo posibilitate ca un japonez sau un filipinez (de vietnamezi nu sunt sigur) să aibă măcar cel mai mic interes în a face o vizită acestui restaurant. Toată această tevatură este doar o campanie de marketing. Nu numai că este lipsită de maniere şi crudă, dar dă şi o impresie eronată oraşului, ceea ce este cinic. Proprietarul