Nimeni nu mai poate ignora internetul şi aplicaţiile soft în promovarea turismului, iar România are de recuperat la acest capitol, arată o analiză a Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS).
În lupta pentru recucerirea pieţelor turistice, România trebuie să ofere modalităţi inedite şi moderne de petrecere a timpului liber pentru toate categoriile. Turiştii nu mai vin în vacanţe doar pentru odihnă şi relaxare, ci doresc să beneficieze şi de distracţie. „În funcţie de statutul familial, dar şi de categoriile de vârstă, trebuie să punem la dispoziţia turiştilor un necesar minim astfel încât aceştia să-şi petreacă într-un mod cât mai plăcut timpul liber şi să devină reclame vii pentru locul în care şi-au petrecut vacanţa“, arată, într-un comunicat, preşedintele FPTS, Dan Matei Agathon.
Un domeniu în care România are de recuperat este cel al turismului de distracţie oferit în varianta noilor tehnologii, pe bază de aplicaţii pentru smartphone şi de softuri specializate pentru a informa şi atrage turiştii prin interactivitate.
Un exemplu: The Beat, „detectorul de distracţii“
Pentru a impulsiona turismul de distracţie sunt utile aplicaţiile de tip smartphone, pentru ca turiştii să poată afla uşor unde găsesc un restaurant cu un anumit specific, unde pot practica schi nautic sau ce petreceri sunt în fiecare club.
Recent a fost lansată o astfel de aplicaţie modernă, The Beat, pentru cei care vor să fie la curent cu ce se întâmplă în piaţa de evenimente şi sunt interesaţi să socializeze pe aceste teme.
The Beat vizează pentru început festivaluri, evenimente, petreceri şi concerte, cu precădere în zona turismului de distracţie din aria geografică a Bucureştiului. Extinderea va avea loc în decursul acestui an şi va însemna adăugarea de happening-uri din diferite zone cultural-artistice precum muzică, film, dans, teatru, modă,