Black Friday debutează mâine, 22 noiembrie, iar în ultimele săptămâni au fost ştiri doar cu reducerile pe care le vor face magazinele şi care sunt cele mai interesante produse. Un sondaj realizat de 1424.ro arată ce doreşte „generaţia digitală“ de Black Friday şi în ce măsură va participa.
Un studiu realizat 1424.ro, cel mai extins panel online din România dedicat cercetării generaţiei digitale, prezintă date referitoare la gradul de interes al nativilor digitali pentru participarea la Black Friday 2013. Ei au folosit un eşantion de peste 1000 de tineri cu vârsta între 14 şi 24 de ani. Pe lângă intenţiile de cumpărare ale tinerilor şi care sunt produsele de interes, studiul arată şi care sunt principalele motive pentru care aceştia aleg sau nu să participe la Black Friday.
Cei mai mulţi tineri, 46%, au o atitudine indecisă, nu ştiu dacă vor cumpăra ceva, dar vor vizita site-urile pentru a evalua ofertele. 24% din respondeţi declară că nu intenţionează să cumpere în acest an, 19% declară că o vor face, iar 11% nu ştiu ce reprezintă conceptul Black Friday. În ceea ce priveşte produsele, cele mai dorite sunt: computerele, laptopurile şi accesoriile (25%), gaming şi console (24%), telefoane (18%) şi modă şi accesorii fashion (5%).
Tinerii care şi-au alocat deja un buget precis pentru Black Friday 2013 intenţionează să cheltuiască în general între 501 şi 1000 lei pentru aceste cumpărături. Tinerii care pentru Black Friday 2013 au buget alocat de maximum 100 lei sunt mai interesaţi să cumpere telefoane, îmbrăcăminte, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii, dar şi jucării. La polul opus, cei dispuşi să investească până la 1.000 de lei şi peste această sumă ţintesc spre console video şi computere.
Tinerii care doresc să cumpere electrocasnice şi jucării de Black Friday 2013 preferă să cumpere mai mult de la centre comerciale decât online. Exista un inter