Două elicoptere de tipul celui prăbuşit, joi, în judeţul Bacău, au fost implicate în accidente aviatice în 2001 şi 2007, în urma cărora au fost rănite trei persoane, iar alte trei au murit. Elicopterul IAR 330 Puma SOCAT este un elicopter de atac, specializat în misiuni antitanc. Două astfel de elicoptere au fost până în prezent pierdute în accidente.
La 16 august 2001, un elicopter militar IAR 330 Puma Socat, cu trei oameni la bord, s-a prăbuşit de la 50 de metri înălţime, în localitatea dâmboviţeană Boteni. Accidentul s-a produs în timpul unui zbor de antrenament, iar aparatul a căzut chiar în curtea Bazei 61 Aeriene Titu.
La bordul elicopterului se aflau căpitanul comandor Mircea Ciucă, căpitanul Cristian Badea şi maistrul militar Adrian Tudorache, toţi fiind răniţi în accident.
Un elicopter IAR 330 Puma Socat, care aparţinea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni şi executa un zbor de instrucţie pe timp de noapte, fără muniţie la bord, s-a prăbuşit, pe 7 noiembrie 2007, între localităţile Strâbeni şi Ungheni din judeţul Argeş. Elicopterul, care avea trei persoane la bord, s-a prăbuşit pe un câmp, în apropiere de primăria din Ungheni, la impactul cu solul aparatul de zbor luând foc.
Conform Ministerului Apărării, echipajul elicopterului prăbuşit era format din comandorul Nicolae Bucur şi locotenentul Ionel Craiu, piloţi, şi maistrul militar Alexandru Adrian Ticea, mecanic de bord.
Toţi cei trei membri ai echipajului au murit.
Echipajul unui astfel de elicopter are 3 membri, cu o capacitate de 16 pasageri, are o lungime de 18,22 metri. Diametrul rotorului este de 15,08 metri, o înălţime de 5,14 metri
Greutatea unui astfel de elicopter este de 3.615 kilograme, greutatea maximă de decolare fiind 7.400 de kilograme. Elicopterul are două motoare TURMO IV B turbopropulsor, 1.575 cai putere (1.175 kW) fiecare.
Elicopterul atinge