În ultimii doi ani au expirat peste 1.000 de kilometri de drumuri „modernizate“. Acum avem 25.170 de kilometri degradaţi. Lungimea drumurilor expirate a ajuns în 2010 la 30,5% din totalul de 82.386 de kilometri. În 2008, această proporţie era de 29,9% dintr-un total de 81.693 de kilometri.
Din 2008 până în 2010, lungimea totală a drumurilor publice din România a crescut cu 693 de kilometri, totalizând în prezent 82.386 de kilometri, însă ponderea celor cu durata de serviciu depăşită este aceeaşi ca acum doi ani. Mai exact, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), 47,2% din drumurile modernizate (11.880 km) şi 59,6% din cele cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare (13.290 km) aveau durata de serviciu depăşită.
Citiţi şi:
Feriți-vă de drumul Iaşi-Vaslui! Vedeţi aici de ce puteţi rămâne fără maşină! (FOTO și VIDEO)
Drumurile din vama Giurgiu, coşmarul şoferilor
VIDEO "Minune" la Hunedoara: a început repararea străzilor calamitate din municipiu
Asta înseamnă că lungimea efectivă a drumurilor expirate a crescut, de la un total de 24.486 km în 2008 (prima raportare a INS privind starea căilor de transport) la 25.170 km în 2010. Şi infrastructura feroviară se degradează: lungimea totală a căilor ferate în exploatare a fost aceeaşi în 2010 ca şi în 2008, adică 10.785 de kilometri, însă în ultimii doi ani numărul de „puncte periculoase" (zone cu risc ridicat de accident) a ajuns la 1.300, de la 1.100 în 2008, potrivit ultimelor statistici oficiale.
Doi kilometri de autostradă pe lună
În ceea ce priveşte autostrăzile, lungimea acestora a crescut doar cu 51 de kilometri în ultimii doi ani, ceea ce înseamnă un ritm de construire de 2,1 kilometri pe lună, adică mai puţin de 70 de metri pe zi. Cum s-au cheltuit banii alocaţi construcţiei de drumuri şi autostrăzilor este relativ uşor de evaluat. Mai greu e de explicat cu