Tronsonul Adunaţii Copăceni - Giurgiu are porţiuni impracticabile, dar apare ca asfaltat în scriptele prezentate la New York. Un document prin care oficialii de la Bucureşti vor să arate că stăm bine cu dezvoltarea durabilă conţine date eronate despre starea drumurilor din România.
La începutul acestei luni, oficialii de la Bucureşti au prezentat Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă de la New York un amplu raport referitor la realizările României din perioada 2008-2009. Capitolul „Transporturi" din raport, care se întinde pe aproape 20 de pagini, notează ca fiind „modernizate" o serie de drumuri naţionale.
Mai citiţi şi:
VIDEO Ce testează şoferii pe Autostrada Transilvania: viteza maşinilor şi inscripţionarea CD-urilor cu muzică
La ei se poate: bulgarii vor avea cea mai ieftină autostradă
Dintre acestea, ne-a atras atenţia în mod special DN5 Adunaţii Copăceni - Giurgiu, despre care în „Adevărul" tocmai arătasem că, deşi are statut de drum naţional, unele tronsoane ale acestuia nu sunt nici asfaltate, nici pietruite, nici măcar asanate.
Sunt porţiuni de pământ care arată ca după bombardament, dar iată că în documentele pe care le înaintăm la ONU apar ca făcând parte din cei 172 de kilometri pe care „lucrările de modernizare au fost finalizate". Le recomandăm oficialilor care au întocmit acel raport să se urce în maşină (în cea personală!) şi să străbată tronsonul pe care l-am prezentat în ziarul nostru, mai exact între localităţile Izvoarele şi Mironeşti, judeţul Giurgiu.
Temele aflate pe agenda Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă la sesiunea din acest an vizează o serie de arii specifice cum sunt transporturile, chimicalele, managementul deşeurilor, mineritul şi programul cadru pe 10 ani privind unele modele de consum şi de producţie durabilă.
La anul va veni şi decizia politică
Statele membre ale ONU anali