Lucrarile de modernizare a drumului DN73 si a drumului de legatura cu DN73D, drumuri care leaga orasul Mioveni si Uzina Dacia de Pitesti, au fost blocate cateva zile dupa ce constructorul Strabag a reclamat "datorii apocaliptice" din partea CNADNR, noteaza ziarul local Ancheta. Managerul de proiect al Straco a declarat luni pentru HotNews.ro ca problemele s-au rezolvat si ca lucrarile au fost reluate: "Am primit promisiuni ca pana la sfarsitul anului, atunci cand e si termenul contractual de finalizare a proiectului, vom primi toti banii. Ne-am inteles si am reluat lucrarile".
Proiectul de largirea a drumului national 73 la patru benzi a demarat la inceputul anului si presupune si realizarea unui nou tronson de drum de 11 km cu profil de autostrada de la poarta Uzinei Dacia si pana la DN 73.
Lucrarile de largire la 4 benzi de circulatie a DN 73 intre km 7+000 - 11+100 si drum legatura cu DN 73D sunt executate de catre firma Straco.
Potrivit infromatiilor de la Ministerul Finantelor, din documentul de rectificare bugetara, lucrarile costa peste 200 de milioane de lei, iar pentru 2012 s-au aprobat 60.127.000 lei.
In urma cu o luna, ziarul local Ancheta scria ca CNADNR nu a mai platit bani catre constructor. Situatia a atins punctul culminant in urma cu cateva zile cand, potrivit aceluiasi ziar local, Straco a sistat lucrarile la DN73, patronul companiei acuzand "datorii apocaliptice" din partea CNADNR.
"Firma constructoare si-a luat utilajele si a plecat, asta dupa ce in urma cu cateva saptamani a aparut informatia ca lucrarile ar putea fi blocate, deoarece firma lucreaza pe banii ei. Inevitabil s-a produs si Straco a spus stop joc, iar saptamana trecuta utilajele au disparut, in ciuda faptului ca mai sunt lucrari de realizat", nota saptamana trecuta ziarul Ancheta.
"Da, sunt datorii, sunt sume neinca