Aproape toate firmele de creaţie şi de PR din Top 10 au reuşit să obţină profit anul trecut, conform cifrelor afişate recent la Ministerul Finanţelor. Agenţiile de relaţii publice ( PR) au început să exceleze financiar, înregistrând în 2010 cifre de afaceri de peste un milion de euro.
În 2010, publicitatea din România trecea încă prin momente grele în care bugetele de promovare ale clienţilor erau în scădere. Ca de obicei, grosul bugetelor de publicitate s-a îndreptat către agenţiile de media şi full service. La capitolul full service conduce BV McCann Erickson, care a avut bugete de 45,5 milioane de euro anul trecut, conform datelor de la Ministerul Finanţelor, prelucrate de revista „Forbes România". McCann Erickson a obţinut o asemenea cifră datorită faptului că serviciile de media, care reprezintă o mare parte a afacerii, sunt derulate prin aceeaşi agenţie.
Agenţiile de PR, tot mai rentabile
McCann are clienţi cu „greutate", precum Coca-Cola, Nestlé şi MasterCard. În plus, anul acesta, agenţia a recâştigat un mai vechi client al său, operatorul telecom Vodafone. Dacă în ultimii ani locul secund în clasamentul cifrelor de afaceri era ocupat de agenţia Leo Burnett, de data aceasta locul doi a fost al Agenţiei Mercury 360. La capitolul agenţii de PR, toate firmele din top 10 au depăşit milionul de euro la cifrele de afaceri. Considerate cenuşăresele domeniului comunicării, agenţiile de PR încep să prindă teren.