Maşinile abandonate pe trotuarele sau pe marginile străzilor din Capitală au, de cele mai multe ori, o întrebuinţare ingenioasă, aceea de panouri publicitare. În apropierea staţiei de metrou Crângaşi, pe trotuarul dinspre strada Ştefan Crişan, se află un autoturism Dacia pe care proprietarul îl foloseşte pentru a-şi promova firma cu materiale de construcţii.
„Este cea mai ieftină soluţie de promovare“, spune Bianca Faezi, proprietara maşinii. Astfel, din culoarea albă a maşinii nu se mai vede mare lucru, ea fiind acoperită aproape în întregime de abţibilduri colorate ale produselor oferite de firmă.
Mai ieftin decât un panou publicitar
Proprietarii au recurs la această modalitate de a-şi face reclamă deoarece este gratis. Pentru mulţi dintre ei, proprietari de firme mici, o capră publicitară este costisitoare şi complicată.
„Ca să-ţi pui o capră publicitară îţi trebuie o mie de avize şi este o întreagă tevatură. 400 de euro mă costă avizele şi proiectele de arhitectură, aşa că prefer să îmi folosesc maşina mea în scopuri de promovare“, explică Bianca Faezi, de la SC Bunic SRL.
Patronii care îşi fac publicitate în acest fel pun maşinile în locuri aglomerate, unde ştiu sigur că mesajul lor va ajunge la trecători.
O firmă de instalaţii electrice şi sanitare, TAJ, se promovează în acest fel cu ajutorul a trei maşini: o Lancia pe Şoseaua Virtuţii, lângă Parcul Crângaşi şi două Dacia, una pe Calea 13 Septembrie şi una în cartierul Titan.
„Am încercat o promovare inedită, care să atragă rapid clienţii“, explică Gheorghe Tătăruş, proprietarul firmei. „Am scos bateriile şi alte piese importante şi am lăsat doar caroseria, pe care o folosesc pentru promovare. Nu mă tem că ar putea fi spartă“, a adăugat Gheorghe Tătăruş.
Autorităţile sunt în încurcătură
Directorul