Trei sute de studenţi din Cluj-Napoca s-au înscris la un program-pilor organizat de Google România în marile centre universitare ale ţării. Programul, „Online Marketing Academy", şi îi învaţă pe tineri cum să facă marketing online profitabil şi cum să-şi deschidă o afacere.
Peste o mie şase sute de studenţi din toată ţara, dintre care 300 din Cluj, s-au înscris la cursurile susţinute de Google România în Bucureşti, Timişoara, Sibiu şi Cluj-Napoca. Specialiştii Google, un motor de căutare de internet folosit de 90% dintre români care ştiu utilize un calculator, îi învaţă pe studenţi cum să-şi facă o campanie de marketing online eficientă şi profitabilă. Iar la sfârşitul cursurilor aceştia vor susţine un examen pentru care vor primi un certificat care va da foaret bine la CV-ul de angajare la agenţii de PR şi publicitate.
„Sunt foarte puţine persoane în România care au certificatul Google AdWords. Acesta ajută persoanele care îl deţin să se angajeze într-o companie de publicitate, dar şi să-şi deschidă propria afacere", afirmă Anabela Grip, unul dintre lectorii cursurilor Google România la Cluj.
De ce vin studenţii?
Stundeţii din sală erau de la specializări variate ca Publicitate, Ştiinţe Economice, Antropologie. Veniseră cu gândul de a-şi crea propria lor afacere ori de a se angaja la o agenţie de advertising, dar şi pentru că nu a trebuit să scoată nimic din buzunar pentru acest training. „Sunt masterand la Publicitate. Vreau să merg mai departe pe branding şi am venit la acest curs ca să învăţ care sunt paşii deschiderii unei afaceri online, cum se face o campanile, mai ales că totul e gratis", explică Cristina Rus (21 de ani).
Alţii vor să lucreze pentru Google. „Am terminat Ştiinţe Economice şi acum fac un master în Publicitate. Am venit ca să-mi fac relaţii şi poate voi lucra la Google. În plus e gratuit", afirmă Alexandru Precup, co