Tronsonul Comarnic-Braşov va fi cea mai costisitoare autostradă din Europa, 3,3 miliarde de euro pentru 58 kilometri de drum, o medie de 57 milioane de euro pe kilometru. Cel mai scump kilometru de autostradă, din Europa, de până acum, a fost construit în Anglia, cu 51 milioane de euro. Însă România va bate recordul. Bugetate cu miliarde de euro, lucrările la drumuri şi autostrăzi sunt aproape invizibile în realitate. Pe hârtie, în România ar urma să aibă 2.088 de kilometri de autostradă, iar acum abia sunt cârpiţi 298 de kilometri.
Potrivit datelor comunicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR), pentru lucrările încheiate sau contractate deja, construcţia unui kilometru de autostradă variază între 3 milioane şi 8 milioane de euro, numai lucrările decontate constructorilor, nu şi cheltuielile legate de studii şi exproprieri.
Locul 1 la cheltuieli: Comarnic-Braşov
Studiile de fezabilitate făcute de proiectanţi arată că cel mai scump tronson de autostradă din România va fi cel dintre Comarnic şi Braşov, cu o estimare de 57 milioane de euro pe kilometru. Acest sector de autostradă, dacă va fi construit la acest preţ, va deţine recordul absolut şi în Europa. Până acum, cea mai scumpă autostradă a fost construită în Anglia, între Birmingham şi Manchester.
Guvernul britanic a anunţat o bugetare de 4,4 miliarde de euro pentru 85 de kilometri de autostradă, o valoare medie de 51 milioane de euro pentru un kilometru.
Valoarea la care se ridică tronsonul Comarnic-Braşov le-a atras atenţia şi drumarilor români. “E o păcăleală cu 57 milioane de euro. Au fost condiţii imposibile ca drumarii români să se califice. A fost cu dedicaţie pentru firmele străine”, a declarat patronul companiei PA&Co, Costel Căşuneanu.
“Este o golănie impusă de instituţiile finanţatoare