Potrivit procurorilor anticorupţie, există suspiciuni că o parte dintre lucrările de la noua Gară din Galaţi au fost decontate în mod ilegal de către şefii de la CFR, în urma mai multor intervenţii şi pile. Se suspectează că însuşi Băsescu a interveni pentru ca omul de afaceri Dumitru Bucşaru, patronul Unirii Urziceni, să primească repede banii pe lucrările făcute.
Surprinzător, cazul lui Mihai Necolaiciuc, fostul director general al CFR (care tocmai a fost adus din SUA pentru a da socoteală pentru modul cum s-au evaporat 55 de milioane de euro din conturile societăţii), are ramificaţii şi la Galaţi.
Deşi acest aspect nu a fost elucidat încă pe deplin de către procurorii anticorupţie, există suspiciuni că o parte din lucrările la noua Gară din Galaţi au fost decontate pe celebra filieră a preţurilor umflate cu neruşinare.
Conexiunea Galaţiului la acest dosar scandalos şi controversat trece pe o filieră destul de bizară, adică are legătură cu omul de afaceri Dumitru Bucşaru (patronul Unirii Urziceni). Potrivit DNA, Bucşaru a încasat sume importante de la CFR, cu largul sprijun al directorului general Necolaiciuc şi cu ajutor politic.
De altfel, Mihai Necolaiciuc trebuie să dea socoteală şi pentru modul în care a semnat contractele de modernizare sau de construire a unor imobile din patrimoniul CFR. Acestea, susţine DNA, au fost făcute nelegal cu sateliţi ai unor firme-căpuşă, din fondurile companiei destinate altor scopuri. Factura achiziţiilor - 24 de milioane de euro. Mihai Necolaiciuc, cu sprijinul altor angajaţi ai CFR, a făcut mai multe achiziţii publice şi a supraevaluat lucrările executate la Complexul Balneo-Sportiv Băneasa.
Paguba: 1,7 milioane de euro. Fostul director este acuzat că ar fi încălcat legea atunci când a achiziţionat materiale şi lucrări la Complexul Astoria Snagov, care au dus la un prejudiciu de aproape 18 milioane