La nivelul Ministerului Transporturilor a trecut de faza dezbaterii publice un proiect de HG prin care aerodromului privat din Tuzla, judeţul Constanţa, i s-ar putea conferi statutul de aeroport internaţional. Guvernului i se propune astfel „aprobarea deschiderii unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui birou vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla“.
"Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea şi în administrarea S.C. Regional Air Services S.R.L., deţine Certificatul de autorizare aerodrom, eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare. S.C. Regional Air Services S.R.L. desfăşoară de pe Aeroportul Tuzla operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian, înregistrând în 2011 un trafic de 13.948 pasageri, iar în anul 2012 de 15.595 pasageri. S.C. Regional Air Services S.R.L. este autorizat să efectueze şi zboruri cu elicoptere deasupra mării, având în operare elicoptere capabile să participe la operaţiuni de căutare – salvare deasupra Mării Negre, precum şi de transport personal spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României“, se arată în nota de fundamentare a proiectului normativ.
Un minut de zbor, marele avantaj faţă de Kogălniceanu
Cu toate că Tuzla, localitatea în care e situat aerodromul, se află la câţiva kilometri (care, în zbor, înseamnă cel mult un minut) faţă de aeroportul internaţional de stat, Kogălniceanu, iniţiatorii invocă „apropierea de ţărmul Mării Negre“ ca avantaj faţă de aeroportul public.
„Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla asigură operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în operaţiunile aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogăln