Unul dintre proiectele ambiţioase ale Parlamentului European este realizarea unei reţele de piste pentru ciclism, de 66.000 de km. Dintre europarlamentarii români care susţin această politică europeană pentru ciclism este şi Adriana Ţicău, membră a Partidului Socialiştilor Europeni şi vicepreşedinte a Comisiei de Transport din PE. Aceasta consideră că mobilitate urbană şi reducerea schimbărilor climatice pot fi rezolvate prin încurajarea ciclismului.
În cursul zilei de ieri, PE a organizat o reuniune, în cadrul căreia Federaţia Europeană pentru Ciclism a reluat invitaţia adresată administraţiilor locale din statele membre ale UE să adere la "Carta oraşului Bruxelles pentru ciclism" şi a solicitat Parlamentului European crearea unui intergrup pentru ciclism.
Alternative ecologice
"Trebuie să dezvoltăm infrastructura specifică la nivel european şi local, având în vedere că bugetele alocate pentru construirea de piste pentru biciclişti sunt foarte mici sau inexistente. Proiectul Euro Velo îşi propune să dezvolte o reţea europeană de piste pentru ciclism la cele mai înalte standarde şi care să lege între ele ţările europene", a precizat Ţicău.
Traseul transeuropean TEN-T, care are 45.000 km, străbate 12 state europene. Se doreşte mărirea acestuia la 66.000 km.
"Ruta europeană pentru ciclism 6, EuroVelo6, leagă Atlanticul de Marea Neagră, mare parte a acestui traseu mergând de-a lungul Dunarii. Aceasta arată că mai multe state membre au înţeles importanţa promovării turismului pe bicicletă", a declarat europarlamentara PSD Adriana Ţicău, vicepreşedintele Comisiei pentru Transport din Parlamentul European.
Pe bicicletă, de la Oceanul Atlantic, până la Marea Neagră
În ceea ce priveşte traseul EuroVelo6 în România, acesta este prezentat, pe site-ul proiectului, sub forma a trei