Beneficiile de motivare non-cash pe care companiile le oferă partenerilor, dealerilor, resellerilor, distribuitorilor, beneficiarilor, consumatorilor şi clienţilor pot creşte veniturile anuale ale companiilor cu 9,6%. De asemenea, veniturile medii generate de fiecare om de vânzări pot avansa cu 2,1%, arată un studiu al companiei de tiketing Sodexo.
Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate şi protocol, precum şi soluţiile online de încurajare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG şi SMCG), telecom, auto, servicii financiare.
„Companiile multinaţionale au început să implementeze programele de incentivare non-cash la nivel local, în diferite ţări, simultan“, arată autorii studiului.
Recompensele „memorabile“, cele mai eficiente
Monitorizarea unui eşantion de 300 de companii la nivel internaţional reflectă faptul că rezultatele anuale obţinute de companiile care au apelat la recompensarea non-financiară a partenerilor din vânzări, distribuitorilor sau resellerilor pentru atingerea targeturilor stabilite au fost mult mai bune comparativ cu cele raportate, în acelaşi interval, de către firmele care au recurs la motivarea financiară.
„Incentivarea non-financiară îşi dovedeşte eficienţa datorită în primul rând faptului că declanşează un răspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizând-o, companiile mută competiţia partenerilor bazată strict pe recompensele băneşti într-o zonă a cadourilor şi a recompenselor memorabile“, explică Jean Istasse, director general al Sodexo Soluţii pentru Motivare.
Ţintele de vânzări se ating mai repede
Conform cercetării „Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive&Recognition“, recent realizată la nivel global, în cazul companiilor care au implem