"Nu se poate face nimic pentru a elibera traficul din Bucureşti." Este cea mai frecventă părere pe care o auzi din gura şoferilor care traversează Capitala. Totuşi, decongestionarea străzilor este simplă şi la îndemână.
Bucureşteanul plătitor de taxe ar trebui să ia atitudine faţă de modul în care se irosesc banii pe proiectele scumpe şi proaste de infrastructură. Dacă administraţia locală ar fi cheltuit banii în beneficiul lui, cetăţeanul s-ar fi putut deplasa repede şi ieftin prin oraş. Exact ca în alte capitale europene.
Cum pot alte oraşe europene să evite congestiile din orele de vârf ? Simplu ! Prioritizând transportul public.
63 % dintre bucureşteni folosesc RATB ul. Însă lipsa benzilor dedicate transportului public (RATB şi TAXI) face ca aproape 2 din 3 bucuresteni sa ramana blocati in trafic în maşinile transportului public.
Prin creşterea atractivităţii, RATB ar putea deveni o alternativă ieftină şi rapidă de transport pentru cei care ar dori să utilizeze mai puţin maşina prin oraş.
Măsurile de devoltare durabilă a mobilităţii urbane ar putea duce la eliberarea a 90-126 km de strazi (cu 4 benzi de circulaţie) dacă doar 4% dintre bucureşteni ar renunţa să utilize autoturismele în orele de vărf.
Calcule, exemple şi explicaţii pot fi găsite în episodul 4 din seria "Mobilitatea urbană pe înţelesul tuturor".
Materialul este al patrulea dintr-o serie de mai multe mini productii video care fac parte dintr-o campanie natională de informare cu privire la mobilitatea urbană durabilă. Având în vedere lipsa de dezbatere pe marginea acestui subiect şi preocuparea redusă a autoritătilor pentru o infrastructură în acord cu principiile mobilitătii durabile, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania şi Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti şi-au asumat informarea şi educarea publicului