De ce şi-ar pune atâţia tineri fragmente de muzică clasică pe post de sonerie la telefonul mobil dacă aceasta li s-ar părea complet neinteresantă?Iată o premisă ce poate fi punctul de plecare pentru entuziasmul în a promova concerte de muzică clasică în spaţiul cel mai accesibil acestora, internetul.
Zis şi făcut. Ianuarie, nu se întâmplă prea multe în zona concertelor şi spectacolelor. Vremea geroasă din Bucureşti îi determină pe abonaţii mai în vârstă ai concertelor simfonice să prefere să asculte transmisiunile acestora la radio, amânându-şi plăcerea prezenţei în sală pentru momentul în care se va apropia primăvara. Aşadar, e nevoie cu atât mai mult de public nou. Să vedem ce se poate face rapid prin reţelele de socializare.
Pentru concertul de vineri, 29 ianuarie, de la Sala Radio, 61 de „prieteni" ai postului Radio România Cultural din reţeaua Facebook au spus că „vor veni sigur", iar 193 au spus că este „probabil" să vină. Un utilizator a scris pe pagina evenimentului.
„Va fi magistral!". Un altul a preluat descrierea evenimentului pe blogul său, anunţându-ne că, şi dacă nu va reuşi să ajungă, speră ca în acest fel să atragă în sala de concert internauţii melomani.
După primul concert dirijat de Milen Nachev, săptămâna trecută, la Sala Radio, un utilizator scria: „Nachev - un dirijor extraordinar; Daniel Goiţi - pianist cu o mare putere de expresie". „Ne-a plăcut foarte mult concertul Ceaikovski de săptămâna trecută. Vom reveni să-l revedem pe Nachev", ne-a scris o utilizatoare pe chat-ul Facebook.
Public tânăr şi avizat
Toate acestea sunt în mediul virtual, veţi spune... Eu am fost în modul cel mai real în sală la acest concert Ceaikovski şi privind din lojă cele aproape 1000 de scaune frumos tapiţate în olive ale recent renovatei Săli Radio, am văzut că doar câteva au rămas neocupate. Iar în două treimi din sală (cele cu bil