DILEMĂ l Chiar dacă au ridicat cifra de afaceri a grupului mamă, în an de criză, vânzările-record ale Dacia creează probleme pentru grupul Renault, care nu mai are clienţi pentru modelele mai scumpe
Volumul vânzărilor Renault a fost susţinut în acest an de cererea ridicată înregistrată în Europa pentru marca românească low-cost Dacia, însă creşterea popularităţii maşinilor ieftine ridică probleme pentru grupul francez, ale cărui modele mai scumpe rămân fără clienţi, consideră The Wall Street Journal (WSJ).
“Creşterea popularităţii acestor maşini, care nu oferă în pachetul de bază direcţie asistată, geamuri electrice sau aer condiţionat, determină noi dificultăţi pentru alte divizii ale Renault. Analiştii consideră că Daciile ieftine, ale căror preţuri au fost reduse şi mai mult de pachetele guvernamentale de sprijin (gen Programul Rabla – n.red.), au schimbat aşteptările pieţei în ceea ce priveşte preţurile automobilelor şi au tras din vânzările modelelor mai scumpe ale Renault”, semnalează WSJ.
În primele şapte luni ale anului în curs, vânzările totale ale Automobile Dacia au crescut cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, avans mai puternic decât al oricărui alt model Renault, aminteşte publicaţia americană.
În Franţa vânzările modelelor Sandero şi Logan s-au majorat cu 58% în luna iulie, în condiţiile în care piaţa auto franceză a crescut cu numai 3,1%. Dacia a devenit astfel a opta marcă de pe piaţa franceză după vânzări, depăşind constructori precum Fiat sau chiar Nissan, partenerul de alianţă al Renault.
Mai mult, în Germania, unde compania românească nu are concurenţă reală pe segmentul low-cost, vânzările Dacia au “explodat” cu 346% în primele şapte luni ale anului, datorită programului de subvenţii guvernamentale pentru înnoirea parcului auto, mai generos decât cel derulat de guvernul francez, notează WSJ. “Renau