UPDATE - Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a cerut vineri consortiului THR-TNS sa comunice "de urgenta" o pozitie oficiala fata de informatiile aparute in presa cu privire la faptul ca logo-ul brandului turistic al Romaniei "este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet", se arata intr-un comunicat al institutiei. Ministerul precizeaza totodata ca "MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte".
Comunicatul transmis vineri de MDRT:
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a solicitat astazi asocierii THR ASESORES EN TURISMO, HOTELIERE Y RECREACION S.A./ TAYLOR NELSON SOFRES S.A., partenerul contractual in proiectul de realizare a brandului de turism al Romaniei, sa ne comunice de urgenta pozitia oficiala fata de informatiile aparute in presa, cu privire la faptul ca unul din cele 3 elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet. Scrisoarea oficiala a MDRT, inregistrata cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea garanta originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale. Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte.
Surse din minister citate de Mediafax au anuntat vineri dimineata ca vor solicita, in cursul acestei zile, un raspuns oficial din partea consortiului THR-TNS privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic al Romaniei si alte simboluri, care pot fi cumparate pe Internet sau f