Continuă preocupările managementului Orchestrelor şi Corurilor Radio pentru concertele lirice. Într-o diversitate de stiluri care face bine.
Recent, Anul Verdi a fost celebrat printr-o gală în care patru voci tinere, alăturate ansamblurilor casei, au derulat pagini celebre din creaţia „lebedei de la Busseto”. După aproape două săptămâni, vocalitatea barocă a învăluit sala din str. General Berthelot, viitorul anunţă deja tradiţionalul concert din preajma Crăciunului sub genericul „Cele trei dive”, după care prima lună a Noului An 2014 pregăteşte aniversarea unui secol şi jumătate de la naşterea lui Richard Strauss printr-un proiect grandios, opera „Ariadna la Naxos”.
Verdi fără bariton
Teodora Gheorghiu, solistă a Operei de Stat din Viena, a devenit în ultima vreme o prezenţă obişnuită la Sala Radio, un „challenge” pentru Opera Naţională Bucureşti. Din câte s-a publicat, soprana a încântat şi spectatorii clujeni, de curând, în „Rigoletto”, titlu din care în Gala Verdi a interpretat aria „Caro nome” şi duetul cu Ducele de Mantua, în compania tenorului Teodor Ilincăi.
Teodora Gheorghiu are un glas cristalin prin care sensibilitatea Gildei este bine conturată. Ţesăturile sonore acute o servesc, chiar dacă pentru trilul vocalizat din finalul ariei alege o variantă mai comodă, depărtată de tradiţia pe care, totuşi, o respectă în duetul încheiat cu spectaculosul contra-Re bemol, la unison cu tenorul, o performanţă pentru acesta. Teodorei Gheorghiu îi sunt la îndemână fineţea expresiei şi pianissimele, bine probate prin aria Nannettei din „Falstaff”.
Revenind la Teodor Ilincăi, trebuie afirmat cu putere că tânărul tenor este un campion al acutelor sigure, viguroase, strălucitoare, penetrante, glorioase, emise cu uşurinţă, încoronare a unei voci frumoase, extinse şi omogene pe ambitus. Sunt calităţi care l-au propulsat pe scene mari şi pot să îl