Google a făcut o modificare în urmă cu o lună, dar nimeni n-a observat, deşi era vorba de cel mai valoros sistem al său: căutările online. Compania a trecut la algoritmul „Hummingbird“ ceea ce ar trebui să se vadă în eficienţa sporită a căutărilor online, iar anunţul vine la momentul aniversării a 15 ani de Google.
Pe 27 septembrie, Google îşi sărbătoreşte „ziua de naştere“. Fundamentarea motorului de căutare în urmă cu 15 ani s-a făcut în săptămânile premergătoare datei de 27, dar Larry Page şi Serghei Brin au considerat că e mai potrivita această zi pentru a marca aniversarea Google. Acum, Google a anunţat noul algoritm denumit Hummingbird şi pe prima pagină a motorolui de căutare poţi să pocneşti o piñata pentru un scor cât mai mare pentru a sărbători cei 15 ani de Google. De asemenea, dacă vei căuta „Google in 1998“ te întorci în timp la acea primă pagină care a schimbat căutările online.
The Guardian notează că s-a trecut la Hummingbird în urmă cu o lună. Este una dintre cele mai mari schimbări pe care Google le aduce motorului de căutare şi ar putea avea un impact semnificativ asupra traficului direcţionat spre site-uri. Ultima schimbare a fost în urmă cu trei, când a regândit indexarea site-urilor sub ceea ce a fost numit „Caffeine“. Amit Singhal, vicepreşedinte senior al Google, estimează că schimbarea va afecta 90% din cererile de căutare pe care Google le gestionează.
Google este cel mai mare motor de căutare din lume, tocmai de aceea orice modificare aduce poate influenţa masiv traficul online. Totuşi, schimbarea poate să fie benefică în primul rând pentru Google, apoi pentru relevanţa conţinutului. Unele site-uri nu mai sunt pe aceeaşi poziţie pe care erau, astfel că pot ajunge să cumpere spaţiu publicitar. Veniturile Google din publicitate şi alte surse online sunt preconizate să ajungă la 60 miliarde de dolari anul acesta.
Trecer