Astăzi, ar fi trebuit să se dea drumul la trafic pe tronsoanele I şi III ale ocolitoarei, însă, lucrările sunt în întârziere, astfel că termenul promis la deschiderea şantierului se amână cu peste jumătate de an
Exact acum un an, pe 28 martie 2012, utilajele începeau în forţă lucrările la tronsoanele I (DN 1 – DN 11) şi III (DN 13 – DN 1 Ghimbav) ale centurii ocolitoare a Braşovului, în total 13,63 km de drum. Termenul de finalizare a investiţiei în valoare de 227 de milioane de lei (fără TVA) era de un, respectiv, astăzi, noua şosea ar fi trebuit predată „la cheie”, iar autovehiculele să circule pe aceste segmente de drum în regim de autostradă.
Lucrurile nu au mers conform planurilor, iar din cauza faptului că finanţarea a fost dată cu ţârâita, lucrările se vor finaliza abia în toamnă. După cum ne-au declarat reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADRN) cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde stadiul de finalizare a lucrărilor este de 73%, iar din luna iulie acest segment ar putea fi deschis traficului.
În schimb, pe tronsonul I, unde lucrează o firmă austriacă, stadiul lucrărilor este abia de 38,36%, iar oficialii de la drumuri estimează că şoseaua va fi deschisă traficului abia din luna octombrie 2013. „Termenul de finalizare a lucrărilor, precum şi termenul de dare în folosinţă depind de data la care va intra în vigoare hotărârea de guvern privind exproprierea suprafeţelor necesare, în special pentru finalizarea relocării utilităţilor şi a nodurilor rutiere”, au precizat reprezentanţii CNADRN pentru cotidianul „Bună Ziua, Braşov”.
Mai sunt de efectuat
plăţi de aproape 150 de milioane de lei
Pe tronsonul I, care are o lungime aproximativă de 7,2 kilometri, mai sunt de efectuat o serie de lucrări, cele mai complexe fiind la suprastructura podurilor, dar şi de umplut