Aflată în ultima fază a derulării procedurii de achiziţie publică, licitaţia organizată de către CFR Călători SA, în vederea asigurării serviciilor de reparaţii şi mentenanţă a automotoarelor Desiro, montate pe celebrele trenuri Săgeata Albastră, riscă să se amâne la nesfârşit, din cauza unui litigiu.
În etapa finală a licitaţiei s-au calificat trei agenţi economici: Astra Vagoane Călători SA Arad, grupul feroviar Grampet şi concernul francez Alstom – filiala România.
Ei bine, potrivit unor surse din piaţa feroviară, societatea Remarul 16 Februarie – care nu a participat la aceste proceduri de selecţie – ar urma să conteste la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor şi, ulterior, în instanţă, această achiziţie, pentru blocarea ei.
O afacere de 50 de milioane de euro
Reamintim că repararea şi mentenanţa Săgeţilor Albastre este o afacere de aproximativ 50 de milioane de euro, pentru un contract care se va întinde pe trei ani. Procedurile au fost demarate în urmă cu câteva luni, când CFR Călători SA a făcut public faptul că intentionează să achiziţioneze servicii privind repararea şi mentananţa pentru automotoarele tip Desiro.
Aceste automotoare au fost achiziţionate, în anul 2003, de la constructorul Siemens, iar anul acesta au ieşit din garanţie. Motoarele lor ar trebui să funcţioneze, potrivit specificaţiilor tehnice, fără probleme majore până în anul 2018, dar service-ul şi mentenanţa acestora trebuie asigurate anual.