În urmă cu doi ani, bloggerii clujeni au început un proiect de suflet: acela de a salva Muzeul Farmaciei prin a le arăta autorităţilor că oamenilor le pasă de acea clădire mică de pe colţ. Au răspândit „vorba“ în mediul virtual şi în jumătate de an a crescut considerabil numărul vizitatorilor muzeului. Ei vor cu orice preţ ca acest muzeu să rămână al clujenilor şi să nu fie retrocedat moştenitorilor clădirii.
Clujul nu duce lipsă de frumuseţi arhitecturale, însă unele sunt retrocedate sau urmează să fie retrocedate. Muzeul Farmaciei este clădirea pe lângă care trece fiecare student şi turist care vine la Cluj. Este situată la colţul străzilor Memorandumului şi Regele Ferdinand.
În primele şase luni de campanie, la muzeu a crescut numărul vizitatorilor cu 25% faţă de câţi oameni trec pragul muzeului într-o perioadă asemănătoare, iar asta datorită campaniei online iniţiate de bloggerii clujeni.
„Muzeul Farmaciei din Cluj este un loc care ţine de sufletul acestui oraş. Cea mai veche farmaciei a Clujului, naţionalizată şi închisă de statul comunist, transformată în plăcintărie, a fost salvată la începutul anilor ’50 de profesorul Valeriu Bologa, care a transformat-o în muzeu.
Astăzi, această colecţie unică este în pericol să dispară, pentru că vechea familie de farmacişti Hintz, cei care dau numele casei în care funcţionează muzeul, au cerut retrocedarea clădirii. Apoi, o vor vinde.
E timpul nostru să salvăm acest muzeu. Singura soluţie? Cumpărarea casei de la moştenitorii de drept, de către statul român sau într-o formulă care să garanteze funcţionarea muzeului. Paradoxal, muzeul e mai cunoscut de turiştii străini decât de clujeni; de aceea, am iniţiat o campanie prin care cât mai mulţi oameni din oraş să afle de acest loc.
Mulţumită bloggerilor şi jurnaliştilor care s-au implicat, am ajuns pe zeci de bloguri din Cluj şi din ţară, am