Declaraţia se depune până în data de 25 a lunii următoare aferente contribuţiilor sociale. Declaraţia 112 se depune la organul fiscal unde contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.
Documentul se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de declaraţia în format electronic, pe suport electronic, sau prin poştă cu confirmare de primire, numai până la data de 1 iulie 2011.
După această dată declaraţia va fi depusă numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-Romania. În vederea transmiterii declaraţiei prin mijloace electronice este necesară obţinerea unui certificat digital calificat de la unul dintre furnizorii acreditaţi de ANAF, conform instrucţiunilor publicate în acest sens pe portalul ANAF.
25 februarie, primul termen de depunere
Declaraţia 112 se depune lunar, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, primul termen de declarare fiind 25 februarie 2011. In cazul veniturilor de natură profesională formularul 112 se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile.
Plătitorii de astfel de venituri nu au obligatia depunerii formularului pentru persoanele pentru care nu există obligatia declarării, calculării, reţinerii şi plătţii contributţiilor pentru şomaj şi asigurări sociale.
ATENTIE !!! Obligaţia declarării lunare a veniturilor salariale şi contribuţiilor sociale obligatorii revine şi persoanelor juridice plătitoare de impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, asocierilor fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, persoanelor fizice care au calitatea de angajator, asociaţiilor, fundaţiilor şi altor entităţi fără scop patrimonial, care până la 31 decembrie 2010 aveau alte termene de declarare şi plată a acestor obligaţii (trimestrial, semestrial).