Instagram a început informarea utilizatorilor cu privire la noul regulament. Reţeaua socială a trimis mailuri prin care şi-a notificat membrii că din 19 ianuarie noile reguli de funcţionare intră în vigoare. Totuşi, actualizarea vine pe fondul unei scăderi a numărului de utilizatori.
La finalul lui 2012, Instagram a vrut să schimbe politica de confidenţialitate şi regulamentul, dar câteva puncte noi au iritat utilizatorii şi schimbarea a fost schimbată. Şeful Instagram Kevin Systrom a încercat să calmeze lucrurile şi i-a asigurat pe membrii reţelei că fotografiile lor sunt în siguranţă, nu vor fi vândute, dar că unele aspecte tot se vor schimba. Regulamentul a fost revizuit, au fost eliminate modificările care au enervat utilizatorii si noua versiune intră în vigoare pe 19 ianuarie.
Într-un articol publicat pe blogul reţelei, Instagram a explicat că introducerea publicităţii se va face în alţi paşi şi că vor regândi acest mod tocmai pentru a nu atenta la intimitatea sau dreptul de proprietate ale utilizatorilor. Desigur, Instagram este o afacere deţinută de Facebook, dar şi dacă cele două reţele vor ajunge să facă schimb de informaţii pe viitor, autorii fotografiilor nu-şi vor pierde drepturile asupra acestora.
În ciuda asigurărilor venite de la cofondatorul Instagram, numărul utilizatorilor a scăzut între decembrie 2012 şi ianuarie 2013, după cum a raportat AppStats. Reţeaua avea peste 16 milioane de oameni activi zilnic la 17 decembrie, dar această cifră a scăzut până aproape de 8 milioane pe 10 ianuarie. Totuşi, pentru un tablou de ansamblu este necesară o perioadă mai lungă, deoarece această scădere poate fi cauzată de perioada vacanţelor.
Acelaşi a fost cazul cu altă ştire venită de la AppData de această dată. În perioada Crăciunului, Instagram a pierdut aproximativ 4 milioane de utilizatori activi în doar o săptămână. Se pare că a