Industria telecom îşi menţine supremaţia în ceea ce priveşte sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane de lei la o piaţă de 45,5 milioane de lei, valoarea totală raportată de participanţii la cel mai recent studiu ROADS.
Conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, valoarea pieţei de publicitate online pe primul semestru al anului în curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai puţin comparativ cu primul semestru al anului 2012. Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanţă de sectorul bancar (4,4 milioane lei) şi auto (4,2 milioane lei), se arată într-un comunicat remis „Adevărul“.
În privinţa formatelor, cele embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanţă considerabilă de Interruptive Formats. Legat de dinamica pieţei măsurate în cadrul studiului, se observă o tendinţă de scădere, atât faţă de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât şi faţă de cea de-a doua jumătate a anului – S2 2012 (faţă de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ţinând cont de valoarea raportată de grupul de referinţă, scăderea pieţei este şi mai abruptă – 23% faţă de S2 2012 şi 17% faţă de S1 2012.
Anul acesta, au fost incluse pentru prima dată şi o serie de agenţii de media, în scopul măsurării investiţiilor şi în reţele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media şi foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condiţiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua şi pentru ediţiile din anii viitori.
Potenţial în publicitate online
„Publicitatea online continuă să aibă un bun potenţial de creştere pe termen mediu şi lung, iar re