Cheltuielile în ceea ce priveşte publicitatea au crescut în 2012 cu 3,2 procente, în raport cu anul anterior, până la 557 de miliarde de dolari, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Anul 2012 s-a încheiat într-o notă pozitivă pentru industria de publicitate: la nivel global, cheltuielile în ceea ce priveşte publicitatea au crescut cu 3,2 procente, în raport cu anul anterior, până la 557 miliarde de dolari, conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse. Cel de-al treilea trimestru a fost marcat de o mărire de 4,3 procente, care a ajutat la creşterea anuală. Cu toate acestea, creşterea acestor cheltuieli a înregistrat un nivel mai modest, de 2,5 procente, în al patrulea trimestru.
În toate regiunile, cu excepţia Europei, cheltuielile în ceea ce priveşte publicitatea au crescut în 2012. Piaţa din regiunea Orientul Mijlociu/ Africa a manifestat o creştere impresionantă de 14,6 procente pe durata anului, în timp ce economia regiunii s-a stabilizat. Egipt a fost parte din aceasta întoarcere de situaţie, înregistrând o creştere cu 20,4 procente pentru cheltuielile cu publicitatea. Între timp, tăierile adânci din bugetul pentru publicitate au continuat în Europa, alimentând o descreştere de 5,3 procente pentru ultimul trimestru, ceea ce a dus la o descreştere anuală de 4,2 procente.
Piaţa Asia-Pacific a înregistrat o sub-performanţă de asemenea, având o creştere anuală a cheltuielilor pentru publicitate, coborând de la 11,5 procente în 2011 la 2,8 procente în 2012, propulsată într-o anumită măsură de un scor slab, de 1,9 procente, a Chinei pe durata anului.
Cheltuielile cu publicitatea în America de Nord au rămas înscrise pe o traiectorie ascendentă la finalul anului, urcând cu 3,1 procente în trimestrul al patrulea. Acest fapt a ajutat regiunea să raporteze o creştere de 4,6 procente la nivelul întregului an.
Agenţiile de p