Expoziţia „Eye Candy“, de Mihai Florea, face „ochi dulci“ mecanismelor (post)moderne ale advertisingului, satirizându-le, dar lăsându-se şi sedus de farmecul lor „indiscret“. Diana Dochia îngrijeşte, la Anaid Art Gallery, o expoziţie care se înscrie într-un curent mai larg de chestionare a relaţiei consumatorilor cu publicitatea.
Galeria de artă Anaid, unul dintre cele mai importante spaţii pentru arta contemporană a ultimului deceniu, îşi propune acum lansarea „pe piaţă" a unui tânăr artist: Mihai Florea, originar din Târgu-Mureş, absolvent al Universităţii Naţionale de Artă Bucureşti, a cărui expoziţie personală de debut, intitulată „Eye Candy", poate fi vizitată aici până la 5 martie. Demersul curatorial al expoziţiei este asumat de Diana Dochia, coordonatoarea acestui spaţiu care are la activ numeroase expoziţii sonore. Pentru debutul său cu o „personală", Mihai Florea şi-a ales o temă oarecum „la modă" printre tinerii artişti, mai bine zis care face furori printre expoziţiile recente de artă contemporană: analiza şi, eventual, „satira" publicităţii, relaţia dintre publicitate şi artă şi, mai ales, relaţia dintre publicitate şi sexualitate.
Sexul vinde
Demersurile pleacă de la o constatare de domeniul evidenţei: „sexul vinde", cum s-ar spune, aşa că advertisingul este plin de imagini ale „femeii perfecte", ale „femeii-obiect", a cărei „ispită" nu constă de fapt în altceva decât de a te face să cumperi fel de fel de produse. „Omul contemporan este bombardat de reclame. Aproape întotdeauna imaginea produsului este însoţită sau prezentată de un model feminin care se înscrie în conceptul de 90-60-90 cm. Imaginea modelului feminin vinde produsul. Femeia-Ispită este cea care seduce consumatorul să cumpere produsul. Ea are rolul de a ispiti, de a atrage posibilii clienţi", aşa cum spune curatorul Diana Dochia. Pe de altă parte, preocuparea artiştilor -